Βιογραφικό
Ο Βασίλης Αργυρόπουλος είναι Καθηγητής και διδάσκει στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας από το 2004 με γνωστικό αντικείμενο που αφορά στην Εκπαιδευτική Παρέμβαση σε Άτομα με Αναπηρία Όρασης. Έχει συντονίσει πολλά χρηματοδοτούμενα & ερευνητικά προγράμματα, τόσο εθνικά όσο και ευρωπαϊκά, και έχει οργανώσει ημερίδες πάντα με επίκεντρο την εκπαίδευση των ατόμων με προβλήματα όρασης. Έχει δημοσιεύσει πάνω από 100 εργασίες σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά με κριτές, σε συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν σε ζητήματα εγγραμματισμού στην εκπαίδευση ατόμων με σοβαρά προβλήματα όρασης, σε ζητήματα καθολικού σχεδιασμού και διαφοροποίησης καθώς και στην πρόσβαση των παιδιών με αναπηρία όρασης και πολλαπλές αναπηρίες στην πληροφορία σε τυπικά και μη-τυπικά περιβάλλοντα μάθησης. Είναι κριτής σε πολλά διεθνή περιοδικά και υπηρετεί τη θέση του συνδέσμου των Βαλκανικών χωρών (contact person) στο International Council for Education of People with Visual Impairment (ICEVI). Έχει επίσης εκδώσει 3 ποιητικές συλλογές και έχουν δημοσιευτεί ποιήματά του σε Νέα Εστία, Πνευματική Ζωή, Κοινωνικές Τομές, κ.α. Τέλος έχουν διακριθεί ποιήματα και θεατρικά του έργα σε Λογοτεχνικούς Διαγωνισμούς όπως Π.Ε.Λ., Δελφική Αμφικτιονία, κ.α.
Εργογραφία
ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΗ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΕΡΓΟΓΡΑΦΙΑ
1. "Ο Μυστικός Δείπνος" (ποιητική συλλογή, 1989)
2. "Τα Λατομεία της Σιωπής" (ποιητική συλλογή, 1994)
3. "Τα Βήματα" (ποιητική συλλογή, 1995)
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΡΓΟΓΡΑΦΙΑ
1. Παπαζαφείρη, Μ. & Αργυρόπουλος, Β. (2021). Παιδιά με αναπηρία όρασης και πολλαπλές αναπηρίες ή τυφλοκώφωση. Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο. ISBN: 9789606353703
2. Παντελιάδου, Σ., & Αργυρόπουλος, Β. (2023) (Επιμ.) Ειδική Αγωγή: Από την έρευνα στη διδακτική πράξη. Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο (νέα διευρυμένη έκδοση). ISBN 9789606357138
3. Argyropoulos, V. (2023). (Forward). Inclusive Education and Lifelong Learning Volume 1. Infonomics Society. https://infonomics-society.org/product/book-10-20533-978-1-913572-45-7/
4.Halder, S., & Argyropoulos, V. (Eds) (2019). Inclusion, Equity and Access for Individuals with Disabilities: Insights from Educators across World. Cham: Palgrave McMillan. https://books.google.gr/books/about/Inclusion_Equity_and_Access_for_Individu.html?id=BTGLDwAAQBAJ&redir_esc=y
5.Argyropoulos, V. (section-Editor, 2019). Subsection: Assistive Technologies for Special Education and People with Disabilities. In A. Tatnall (Ed) Encyclopedia of Education and Information Technologies. Heidelberg: Springer Nature publishing company. https://www.google.gr/books/edition/Encyclopedia_of_Education_and_Informatio/dQXSvgEACAAJ?hl=en&kptab=editions&sa=X&ved=2ahUKEwiM2JDOuLCCAxXdSPEDHVdMBwYQmBZ6BAgEEAY
6.Αργυρόπουλος, Β., & Κανάρη, Χ. (Guest Editors/Επιμελητές) (2017). Μουσεία, εκπαίδευση και άτομα με αναπηρίες (Museums, education and people with disabilities). MuseumEdu 5. [Online, open access, peer-reviewed international Journal. Εργαστήριο Μουσειακής Έρευνας και Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας], (Online International Journal – Arts & Museum Education Laboratory (uth.gr). http://museumedulab.ece.uth.gr/main/el/node/429
7.Αργυρόπουλος, Β., Χαμονικολάου, Σ., & Κανάρη, Χ. (Επιμ) (2015) ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ/ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ. Η πρόσβαση των ατόμων με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο φυσικό και πολιτισμικό περιβάλλον των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων. Βόλος: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.